20.8.15

Det ordnar sig alltid

Nåja nu är det spikat och klart åtminstone hur de tre kommande månaderna ser ut. Det blir tolvveckors praktik här i Vasa. Lägenheten kommer jag att ha kvar tack vare vår snälla hyresvärd som gick ner lite i pris nu när jag ska bo här själv. Han tyckt "jaa ni har bott där så länge så inte kan jag ju vara så hård med hyran". Alltså fasiken va fint! :´) Lite dyrt är det nog ännu men jag räknade ut att det skulle bli nästan lika dyrt att skaffa en billigare lägenhet eftersom garantihyran brukar vara ganska hög, dessutom vill jag inte skriva på 1 års kontrakt eftersom jag inte vet hur framtiden ser ut efter praktiken.. Så nu behöver jag inte stressa med boende utan får helt enkelt satsa hela min energi på praktikplatsen, som för övrigt är drömjobbet. Så att det känns riktigt bra!
 
Igår kväll kom David hit. Så vi åt thailändsk mat  och sushi och drack lite vin och kollade på Idol. Jag vaknade mitt i natten klockan 3 och var riktigt pigg, det har hänt 3 nätter i rad. Jag fattar inte! Kanske jag dricker kaffe för sent på kvällarna. Nåja. Idag har jag haft hembesök och så småningom ska vi mot Jeppis igen.
 
 

Inga kommentarer: