20.12.11

Man blir snäll av pepparkakor.

Alltså gud va snäll jag har varit idag.

Jag var i Anttila och råkade tjuvlyssna på ett medelålderspar som letade efter en volumaster åt sin dotter till julklapp. Tydligen hade inte någon av Anttila personalen hört talas om en sån eftersom den ena visade upp en locktång medan en annan sa att han aldrig hört om något sådant förr. Come ooon liksom tänkt jag. Så jag sökte fram en volumaster, knackade damen på axeln och frågade om det kanske var en sån de sökte. Paret sken upp som en sol och tackade mig och önskade god jul!

Och så otroligt bra man känner sig efter att man har gjort en god gärning :)



2 kommentarer:

Anna sa...

Nu delar jag ut ett godhetspoäng i jul-klassen åt dig! Sånde e man med om alltför ofta men gör för sällan något! BRA PAMMEN!

Pamela sa...

ÅÅH TACK FÖR POÄNGEN :) blejv ju taggad ti sambel på me mejr poänge nu :P

Jo man borda nog "hjälp" lite oftari om man har möjlighet, känns ju så bra efteråt å he uppskattas ju.