13.8.17

LUGN MORGON



Godmorgon, jaa eller kanske goddag. Gick ju inte särskilt bra för mig när jag skulle vakna tidigt idag. Halv tolv kom jag mig upp ur sängen. Det blir ett stort steg att stiga upp halv 7 i morgon. huhu. Men nog ska jag väl klara av det. Först nu dricker jag morgonkaffe. Jag har inte bråttom någonstans idag och vädret är ju inte det bästa så jag lär nog sitta och chilla i soffan en bra stund ännu. Skönt! Tänkte kanske senare idag fara en sväng på loppis och sen ska jag förbereda lite matlådor till kommande arbetsveckan. Jag funderar på kycklingsoppa. 


Helgen har varit rätt lugn. I fredags på kvällen var jag med Nina och Jasmine vid Strandis. Vi for dit cyklandes. Vi satt nog rätt så många timmar där. Lite synd att solen gick ner precis när vi kom dit.


Igår blev det också en dag på cykeln med mamma. Vi cykla till mommos i Larsmo. På kvällen kom brorsan till mammas så spelade vi Sequense. Bästa spelet!


När jag kom hem fick jag tråkigt så jag sminkade mig. Jag har ju inte använt foundation eller ögonskugga på hela sommaren så jag känd ju mig som en ny människa efter att jag sminkat mig. Men det har varit skönt att ha lite mindre smink i sommar. Var ju lite onödigt att sminka sig mitt i natten nästan men det var ju bra tidsfördriv.


Jaa och jobbresan till Ilmajoki var toppen. Vi fick hör på föreläsare, äta god mat och hör på livemusik. Vi for faktiskt till Seinäjoki också så det blev rätt så sen kväll. Men riktigt roligt var det att umgås med arbetskompisarna utanför jobbet. Skönt med en mjukstart efter semestern. Och det känns faktiskt riktigt bra att börja jobba i morgon.


Just de ja, jag träffa på Obama när vi stanna i Härmä på en glass på hemvägen!




Inga kommentarer: