14.7.14

Bilder från helgen

Jag har haft en så rolig helg i Kristinestad. Det känns som att vi hunnit med så mycket :) här kommer lite bilder från helgen.

När vi kom fram till K-stad på fredagkväll fanns det färdigt mat som Jannikas härliga mamma lagat åt oss :)
Eftersom det blev så sent innan vi var framme så blev det en mysig hemmakväll på terassen. Vi drack vin,  lackade naglar och pratade! :)
På morgonen fick vi färdig serverad "hotellfrukost" :)
Sen for vi gående till marknaden som är finlands största marknad.
Jag köpte remmar för första gången i mitt liv.
Sen for vi till Camping och köpte glass. Så där ser det ut när man beställer en boll där :P 

Sen for vi körand till ett vackert ställe och beundrade utsikten.
 
På kvällen åt vi lyxig tre-rätters middag. Som förrätt åt vi laxröra på limpa och så drack vi skumppa.
Huvudrätten bestod av kyckling och kryddsmör, grillade grönsaker med bonjour, potatis, feta-melon sallad.
Till efterrätt fick vi nån sorts limekvarg med jordgubbar och kinuski. Så gott!
Sen for vi på fest till ett fint hus och härliga människor
Så cyklade vi till "stan". Men krogköerna var allt för långa så vi kom rätt tidigt hem.
På söndag gick vi på marknaden en stund och sen besökte vi ett "spökus".
Såg dock inga spöken...
Före vi for tillbaka till Vasa åt vi god grillad mat. Oj vad vi har ätit mycket gott i helgen :P
Nu ligger jag på soffan vid mammas och ska snart och sova. Jag börjar redan klockan sex i morgon :O

Inga kommentarer: