6.2.13

Alltså

Till de som jobbar och tycker att "nej jag orkar int studer de e så tungt och jobbigt" e inte riktigt medvetna om hela sanningen. Alltså JO de suger ju helt klart när man måst sitta flera kvällar framför datorn och göra skoluppgifter. Och att man ibland hamnar att stressa iväg till jobbet för att extraknäcka strax efter skolan. Men utöver det så är ju studielivet UNDERBART.

Man får studera, lära sig och bli smartare ;) Man får spendera skoldagen med ett tjugotal andra studerande som man kan skratta och snacka skit med på pauserna. Efter skolan är man inte helt döslut så då orkar man umgås med vänner och träna eller annat roligt som man tycker om. Alla roliga evenemang som ordnas, sitzar och dylikt. Alla möjligheter som utbyte eller praktik utomlands. Och alla dessa SOVMORGNAR man ibland får ha. OCH att om man verkligen känner att NÄE IDAG ORKAR JAG INTE ANNAT ÄN LIGG UNDER TÄCKET så kan man faktiskt göra det. Och såååå mycket mer.... :)

Idag till exempel har jag haft sovmorgon (vakna dock klockan 6 och var superpigg och sov inte mera efter de) men hur som helst, jag har har kollat typ 5 avsnitt av min favorit serie, ätit frukost i sängen i lugn och ro, haft kroppspeeling, lackat naglar, städat lite, njutit av en god sallad. Helt fantastiskt.

Igår var jag på sitz med barnkalas-tema. Svinkul :) Jag fick straff, de va mindre kul. Måsta drick rå ägg blandat med honung och citron. Smaskens.




Och jag har blivit lite blondare också. Sådär så de ska bli lite roligare :)



Nåjå nu ska jag klä på mig nå vettig och sen fara ti skolan. Å efter de ti jobbet

Inga kommentarer: